پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151313
کمک۷۴۷ميليون دلاري آمريکا به ارتش صهيونيست
تاریخ انتشار : 1394/02/12 22:08:08
نمایش : 1708
مجلس نمايندگان آمريکا با اهداي يک کمک جديد به ارزش ۷۴۷ ميليون دلار به ارتش رژيم صهيونيستي موافقت کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کميته نيروهاي مسلح در مجلس نمايندگان آمريکا اعطاي يک کمک نظامي ديگر به ارتش اسرائيل را تصويب کرد. اين کمک نظامي معادل ۷۴۷ ميليون دلار اعلام شده است.

روزنامه هاي چاپ سرزمين هاي اشغالي در اين رابطه مي نويسند: دوسوم از اين کمک مالي آمريکا براي تقويت سامانه موشک هاي کوتاه‌برد، ميان‌برد و دوربرد به ارتش اسرائيل داده مي شود. ۲۶۷ ميليون دلار از اين کمک نيز براي تحقيق با هدف دستيابي به راهکاري براي شناسايي «تونل ها» در مرز غزه با اسرائيل اختصاص يافته است.

ارزيابي مي شود که اعطاي اين کمک در زمان راي گيري برسر آن در نشست عمومي مجلس نمايندگان و نيز در سناي آمريکا، نظر به وجود اکثريت جمهوريخواه و حمايت بسياري از دموکرات ها از تداوم کمک نظامي به اسرائيل، به تاييد نهايي برسد.

بر اساس گزارش «تايمز اسرائيل» از پول اهدايي، براي تقويت سامانه هاي «گنبد آهنين» با هدف مقابله با راکت هاي کوتاه‌برد، سامانه هاي «فلاخن داوود» براي مقابله با موشک هاي ميان‌برد و «پيکان» براي مقابله با موشک هاي دوربرد استفاده مي شود.

در همين حال «آيپک»، کميته روابط عمومي اسرائيل و آمريکا، از کنگره خواسته است تا کمک هاي جديد را در بودجه نظامي آمريکا براي سال ۲۰۱۶ نيز شامل حال اسرائيل کند.

کمک هاي جديد به ارتش اسرائيل در حالي از تصويب کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان گذشته که مناسبات دولت هاي اسرائيل و آمريکا همچنان متشنج است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل به خاطر سياست آمريکا در تلاش براي دستيابي به توافق نهايي هسته اي با ايران، با باراک اوباما درگير شده و آشکارا و به سختي از او انتقاد مي کند.

باراک اوباما نيز به تازگي گفت، تا پايان دستيابي ايران و قدرت هاي جهاني به توافق هسته اي نهايي، با نتانياهو ديدار نمي کند و او را به کاخ سفيد دعوت نخواهد کرد.

همچنين سوزان رايس، مشاور امنيت ملي آمريکا، روز پنج‌شنبه گذشته و وندي شرمن، معاون وزير خارجه آمريکا، دوشنبه گذشته تاکيد کردند که آمريکا در انتظار موضع گيري دولت جديد اسرائيل در خصوص روند راکدمانده صلح اسرائيلي و فلسطيني است.

آمريکا براي نخستين بار گفته است ديگر نمي تواند از تصويب قطعنامه «خاتمه اشغالگري» اسرائيل در اراضي فلسطيني و استقلال کشور فلسطين در شوراي امنيت جلوگيري کند.

با وجود همه اين اختلاف ها بر سر ايران و فلسطين، مقامات آمريکا و اسرائيل اجماع نظر دارند که کمک نظامي و مالي آمريکا به اسرائيل، در هيچ زمان مانند سالهاي دوران رياست جمهوري باراک اوباما زياد نبوده است.

برخي ارزيابي ها مي گويد، آمريکا از زمان پيدايش رژيم صهيونيستي بيش از هفتاد ميليارد دلار به تل آويو کمک کرده است. اين کمک‌ها تا چهار سال پيش دست‌کم ۶۷ ميليارد دلار بوده است.

آمريکا هنوز نيز سالانه بيش از سه ميليارد دلار کمک نظامي در اختيار اسرائيل مي گذارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html